Menjadi diriku.

Wednesday, April 27, 2011


Tak seperti bintang di langit
Tak seperti indah pelangi
Karena diriku bukanlah mereka
Ku apa adanya
Dan wajahku memang begini
Sikapku jelas tak sempurna
Ku akui ku bukanlah mereka
Ku apa adanya
Menjadi diriku
Dengan segala kekurangan
Menjadi diriku
Atas kelebihanku.......
Terimalah aku
Seperti apa adanya
Aku hanya insan biasa
Ku pun tak sempurna
Tetap ku bangga
Atas apa yang ku punya
Setiap waktu ku nikmati
Anugerah hidup yang ku miliki
best kan lirik lagu ni...MENJADI DIRIKU by Ed Coustic. ..
ya..inilah impianku....aku masih lagi mencari  diri sendiri dalam kekalutan dunia yang mencemari hati ini...

Read more...

Rindu...

Friday, April 22, 2011

Tak tertanggung perasaan rindu..
kepada yang telah pergi selamanya
tanpa di pinta
hangatnya air mata kerinduan  mengalir jua
Ya Allah....
hanya doa mampu ku kirimkan buatmu AYAH...

p/s: genap 31 minggu arwah pergi meniggalkan aku sekeluarga...Al-Fatihah buatmu..moga rohmu tenang bersemadi di sana...... 

Read more...

iklan jap....

Thursday, April 21, 2011

Maklumat Lanjut sila layari :  http://khairuummah77.wordpress.com/

Read more...

Motivasi exam...

Monday, April 18, 2011

Selesai sudah paper yang pertama
esok paper kedua menyusul...
hmm...
sebagai penambah seri hati...
menguatkan motivasi
mengukuhkan persepsi
untuk menjulang kejayaan di suatu hari nanti 
jom...sama2 hadamkan maksud firman Allah ni...


BismillahirRahmanirRahimDengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
[1Bukankah Kami telah melapangkan bagimu: dadamu (wahai Muhammad serta mengisinya dengan iman dan hidayah petunjuk) ?[2] Dan Kami telah meringankan daripadamu: bebanmu (menyiarkan Islam) -[3Yang memberati tanggunganmu, (dengan memberikan berbagai kemudahan dalam melaksanakannya)?[4Dan Kami telah meninggikan bagimu: sebutan namamu (dengan mengurniakan pangkat Nabi dan berbagai kemuliaan)?[5Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan,[6(Sekali lagi ditegaskan): bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.[7Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal soleh), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha (mengerjakan amal soleh yang lain),[8Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon (apa yang engkau gemar dan ingini).



P/s: Ya Allah ampunkan dosa-dosaku....dosa kedua ibu bapaku..tempatkanlah roh arwah ayahku di samping hamba2Mu yang beriman...Kau permudahkanlah segala urusanku...

Read more...

Permata Yang Dicari

Friday, April 15, 2011



saat membaca sebah blog milik seorang hamba Allah,dengar lagu ni best gak...lirik dia seperti di bawah..nyanyian DeHearty.

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya 
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah 
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu



p/s: cinta hadir tanpa di pinta, hanya kita yang menentukan, adakah indahnya cinta itu membawa ke syurga Ilahi, atau neraka yang menanti.

Read more...

Bergembiralah...

Wednesday, April 13, 2011

Wahai manusia,setelah lapar ada kenyang,setelah haus ada kepuasan,setelah berjaga malam ada  tidur nyenyak,setelah sakit ada kesembuhan.Setiap yang hilang pasti ketemu, dalam kesesatan akan datang petunjuk,dalam kesulitan ada kemudahan dan setiap kegelapan akan terang benderang. - Al Qarni
Ingatlah duhai jiwa yang gundah,Allah akan memberikan yang terbaik untuk hambaNya.Di sebalik susah payah yang terpaksa di lalui,liku - liku kehidupan yang terpaksa di tempuhi , ada hikmah dan balasan yang pasti menanti.

Barangsiapa yang Aku butakan matanya,lalu dia bersabar, nescaya nescaya akan Aku ganti dengan syurga-Al Hadith 
Ingatlah....janji Allah itu benar;
 Duhai insan yang lemah,di saat ujian melanda bersabarlah.Senyumlah,kerna dalam senyuman adanya kekuatan yang menakjubkan.Jiwa kan bergembira pengubat duka

Read more...

sekadar peringatan buat diri.

Tuesday, April 12, 2011

Hayati bait syair berikut;

Kuatkan genggaman tanganmu
 terhadap agama Allah
 kerana hanya Dia tempat kamu bersandar
ketika semua orang mengkhianatimu
Seorang penyair yang lain berkata,
Sunguh orang yang berjaya di dunia
adalah orang 
yang tidak bergantung pada siapapun di dunia.
Dalam bait-bait kata yang lain, di riwayatkan,imam Syafi'i pernah menasihati seseorang,
Lupakanlah hari-hari yang lalu
dan kerjakan apa yang kau suka 
dan siapkan diri saat qadha' telah bertindak
Jika qadha' telah turun pada suatu kaum
tidak ada bumi dan langit
yang mampu menolaknya. 
 Ibnu Taimiyyah berkata,"dengan ucapan la haula wala quwwata illa billah, semua beban boleh di tanggung , kerisauan boleh di atasi dan kehidupan menjadi lebih mulia.

p/s: saat exam ini,banyakkan berdoa,usaha dan selebihnya bertawakkallah kepadaNya.

Read more...

La tahzan..

Monday, April 11, 2011

Jangan bersedih semuanya adalah ujian...

ingatlah....baik buruk suka duka semuanya ujian


Allah akan sentiasa menguji kamu....


Tidaklah selamanya rasa sakit itu tidak berharga,sehingga harus di benci.Kerana kemungkinan rasa sakit itu jesteru akan mendatangkan kebaikan untuk seseorang. ~Al qarni.




Read more...

Masa-exam mode.

Saturday, April 9, 2011

so,wahai admin...go and study.
ni yang engkau sedang buat
tidur memanjang
masa tak tunggu enkau

ko yang kene tangkap masa tu....ni tidak....membuang masa je tau...exam dah dekat.
hah...jangan nyesal di kemudian hari macam kat bawah ni....
[klik gambar utk besar]

Read more...

Hidup

Seringkali, tika melangkah dalam hidup ini
hati seakan berbisik...

::::::::
What

????
Aku hanyut dalam fatamorgana dunia
Hidup dalam penjara mimpi sendiri
Aku ingin keluar....
keluar mencari cahaya..


Ingatan yang di berikan oleh Dr A'idh, saat paling berbahaya bagi akal adalah di saaat pemiliknya menganggur tanpa berbuat apa-apa.Orang itu ibarat kereta yang bergerak dengan kelajuan maksimum tanpa pemandu,terhuyung - hayang  ke kanan dan ke kiri.  Katanya lagi; bila di suatu ketika anda merasakan diri anda mengaggur tanpa kegiatan,bersiaplah untuk bersedih,gundah dan cemas!Sebab, dalam keadaan demikian fikiran akan merawamg ke mana-mana,mengingati asa lalu,menyesali kesialan masa kini hingga mencemaskan kelamnya masa depan yang belum tentu di alami.Dan, hal itu membuatkan aqal fikiran tidak terkendali dan mudah terlepas dari kawalan.


Read more...

Langkah

Tuesday, April 5, 2011

sedari kecil aku mula melangkah
menapak di hamparan dunia
semakin hari
di rasakan semakin mencabar
penuh ranjau dan cubaan
tapi hakikatnya 
aku harus terus melangkah
dengan langkah yang teratur
penuh yakin dan istiqamah
sungguh
jalan ini penuh liku
memerlukan kekuatan untuk memilih
jalan yang lurus 
atau sebaliknya




Read more...

Dunia

Sunday, April 3, 2011


Dunia penuh tipu daya
sifatnya keindahannya yang fana 
meggamit manusia memilihnya
Aku jua
terlena dek syahdu belaiannya
tewas kerna pujukannya
sedarlah....
ia hanya sementara.


berpalinglah darinya
ambillah sekadarnya sahaja
kerna ia hanya tipudaya
tewasnya kita
ada makhluk yang bertepuk gembira
sedarlah...



Read more...

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP