insafi diri...

Kelalaian yang berterusan..itulah tempatku...selalu leka dalam musafir ini.

Ku remehkah perkara yang patut di utamakan
Ku julang perkara yang sepatutnya di remehkan
Perkara yang kecil di besarkan
perkara yang besar ku perkecilkan
Ya Allah..muslim apakah aku ini...
Sedangkan dalam setiap solatku aku berjanji hidup matiku hanya untukMu
Ketika solat aku menjadi insan yang baik..
selepas solat aku mengkhianatiMu
Aku leka dengan dunia...
Keindahan dunia ini memautku untuk mengkhianatiMu
Berikanlah aku kekuatan.
Khilafnya aku , selalu mengambil perhatian kepada perkara yang remeh temeh secara berlebihan. Sehingga,perkara yang kecil menjadi suatu isu yang besar.Terlampau mengikut ammarah , Iman di ketepikan.Akibatnya padah juga yang menanti.

p/s: maafkan segala kekhilafan diri hamba yang hina ini.

Comments

Popular Posts