lemahnya diri ini

hati hiba mengenangkan dosa2 yang kulakukan, 

oh Tuhan Maha Kuasa, 
terima taubat hamba berdosa, 
ku akui kelemahan diri, 
ku insafi kekurangan ini, 
ku kesali kejahilan ini, 
terimalah...terimalah...terimalah taubatku ini, 

telah aku merasakan, 
derita jiwa n perasaan,
kerana hilang dari jalan, 
menuju redhamu Ya Tuhan,

ku akui kelemahan diri,
ku insafi kekurangan diri, 
ku kesali kejahilan ini, 
terimalah...terimalah...terimalah taubatku ini,

dihamparan ini,
ku meminta moga tubatku diterima,

ku akui kelemahan diri,
ku insafi kekurangan diri,
ku kesali kejahilan ini,
terimalah...terimalah...terimalah taubatku ini
----
aku sedar diri ini penuh kelemahan dan kekurangan..hingga ada yang membenci dan memandang rendah kepada aku...biarlah orang benci kepada aku asalkan Alah tidak benci kepada aku...

Belajar untuk diam itu mungkin lebih baik...

Comments

  1. Jangan bimbang, tidak akan membenci atau tidak memandang seseorang kepada kita tanpa izin dari Allah.. Allah kuasa, makhluk tiada kuasa.

    Alangkah indahnya sabar dan syukur wahai saudara.. (",)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts